Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.03.2013 00:15 - Ах,колко тъжна България!
Автор: stilyana02 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1923 Коментари: 3 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Тръгвам си  от работа.Бързам да сложа слушалките в ушите, за да не слушам задгробния глас на българския град. Тръгвам си от поредния неуспешен работен ден, безлюден и много отегчителен. С малко пари в джоба, срам ме е да си потърся надника. Та как да го направя, днес за пореден път нямаше оборот?!

Тръгвам, със слушалките  в ушите. Загръщам палтото си хубаво, не трябва да настивам,нямам пари за скъпите антибиотици.Тръгвам към първия магазин , за да си купя цигари. Поне малко измислено успокоение да си докарам. Вървя по улицата,минавам покрай клуб.Отвън безлюдно,няма ги всички тези коли,които виждах преди. Явно и там ги е нападнала кризата. Жалко. Отдъхвам и продължавам напред.Стигам до магазина. Затворен.Отново? Явно и те нямат работа, и тук няма достатъчно клиенти. Налага ми се да тръгна по централната улица на града. Тя, с многото магазини, с многото надежди по витрините,с многото надписи „Намаление”,чакащи някой да сев излъже да влезе. Вървя си, слушам музика, страх ме е да ги сваля,ще чуя онази тъжна тишина. Минавам покрай големите светещи витрини,толкова празни вече, а някои дори не светят, пестят от ЧЕЗ. Надписи,многоо надписи. „Пуловери – 20 лв” , „Дънки – 25 лв” , „Ботуши -  19 лв”. Казваш си „Ау,колко ниски цени!”, но отново не можеш да си ги купиш, защото ЧЕЗ са ти взели 20те лева за пуловера или ти забраняват да си подмениш петгодишните ботуши,които за втори път лепиш.

Вървя си. Виждам надпис на магазин за обувки – „Избери българското”. Българското?! Ах,как искам да избягам от него! Българското – толкова жестоко, толкова мръсно, толкова смазващо! Българското правителство? Кръвопиец! Българското общество? Глупаво и измъчено! Не,благодаря!!

Продължавам да вървя. Няма хора по улицата. Тук таме някой се прибира от работа,също толкова угрижен,също със слушалки като мен, затворил се в себе си. Изведнъж през слушаките чувам младежки смях.Поглеждам напред, група струдентки.Тръгнали за студентско парти.Все още не толкова смачкани от булгаризма. С последните пари, дадени им от мама и татко, за да видят малко живот преди да ги завърти въртележката на живота.  Последните пари,изкарани с кървав труд и нерви.

Стигам до магазина , който скоро също ще затвори ,защото няма клиенти. Влизам , свалям слушалките и чувам поредната емисия новини. Обявява се деня за национален траур. А след него пак се нищят поредните политически драми. Съжалявам, че съм си свалила слушалките. Поръчвам си пакет цигари, пита ме унилата продавачка „Какви да са?” – „Малък пакет.” – отговарям и аз. Нямам пари за повече. Плащам набързо и излизам смутена , след като съм огледала шоколадите и другите вкусотии, които не мога да си купя.

Близко съм до вкъщи.Вървя все по-уморена и тъжна. Влизам в апартамента си и го оглеждам. До кога ли ще  съм в него още? Докато банката не ми го вземе. Пред вратата намирам писма – данъци,сметки, все честитки. Оставям ги  на масата ,нямам нерви сега и за тях. Паля цигара и сядам.Надявам се на чудо, на намеса от Господ, за да променя целия този ужас, в който всички живеем.

 А накрая си задавам въпроса – а струва ли си да се боря в тая държава? Струва ли си цялото това робство,мъчения , лишения и страх от монополите,банките..... Хайде,ще се поборя още малко, пък дано преборим  българската агония.....




Гласувай:
11



1. injir - Борим се. . . Или Те - нас, или Ние - ...
06.03.2013 00:34
Борим се... Или Те - нас, или Ние - тях...
цитирай
2. travell - :-(
06.03.2013 10:08
С едно прибиране от работа си успяла да опишеш БГ действителността. Браво !
цитирай
3. apostapostoloff - На мен пък никак не ми е
06.03.2013 17:41
тъжно! И защо трябва да ми е тъжно? Имам 30 лева за ток, а имам и 30 лева за дънки. Освен това ям, пия и се веселя...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stilyana02
Категория: Лични дневници
Прочетен: 105642
Постинги: 44
Коментари: 130
Гласове: 191
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031